İstanbul Polikistik Over Sendromu Tedavisi

Yumurtalıklarda folikül adı verilen ve çatlayarak yumurta hücrelerini ortaya çıkaran yapılar vardır. Bu yapılar birtakım sebeplerden düzgün çatlayamayabilir. Düzgün çatlayamayan foliküller kistleşerek bazı sıkıntılara yol açabilirler. Yumurtalıklarda meydana gelen bu kistler; hormon dengesizliklerine, düzensiz âdet kanamalarına ve gebe kalmada güçlük gibi durumlara sebep olabilirler. Bu durum polikistik over sendromu olarak bilinmektedir. Polikistik over sendromu, yumurtalıklarda meydana gelen kistler sonucu hastaların ciddi problemlerle karşılaşmalarına yol açabilir. Hormon bozukluğu gibi sebeplerden meydana gelen bu hastalık, polikistik over sendromu tedavisi ile tedavi edilebilmektedir. Polikistik over sendromu tedavisi genellikle hormon düzenleyici ilaçlar ile sağlanır. Bu tedavi, doktor muayenesi sırasında elde edilen bulgular sonucu hastaya özel olarak hazırlanmaktadır. İstanbul polikistik over sendromu tedavisi hakkında detaylı bilgi için JB Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Hormon düzensizliği gibi sebepler sonucu kişinin yumurtalıklarında birden fazla kistin oluştuğu durumlara polikistik over sendromu denilmektedir. Polikistik over sendromu olan hastalarda aşırı kıllanma, aşırı yağlı cilt ve akne oluşumu gibi problemler görülebilmektedir. Bu rahatsızlıklara ek olarak kişiler, gebe kalmada güçlük, âdet düzensizliği ve depresyon gibi ciddi şikâyetlere sahip olabilmektedirler. Polikistik over sendromu, özellikle doğurganlık çağında olan kadınlarda oldukça sık rastlanılan bir hastalıktır. Bu hastalığın sebep olduğu şikâyetler kişilerin günlük yaşantılarını ve psikolojilerini epey olumsuz bir şekilde etkileyebilmektedir. Polikistik over sendromu tedavisi, bu hastalığa yol açan sebeplerin belirlenebilmesi ve belirlenen sebeplerin ortadan kaldırılabilmesine yönelik olarak gerçekleşir.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Polikistik over sendromunun sebebi tam olarak bilinemese de hormon düzensizliklerinin ve genetik faktörlerin, bu hastalığın oluşmasında rolü olduğu bilinmektedir. Obezite ve birtakım zararlı alışkanlıklar, vücudun hormon dengesizde düzensizliklere yol açabilir. Genetik faktörler ise yumurtalıkların kist oluşumuna daha yatkın olmasına sebebiyet verebilir. Polikistik over sendromunun tam olarak hangi sebeplerden meydana geldiğini anlamak için doktor muayenesi gereklidir.

Polikistik Over Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Polikistik over sendromu, kistlerin oluştuğu yere ve büyüklüklerine göre farklı belirtilere sebep olabilmektedir. Bu belirtiler, kişilerin günlük yaşantılarını oldukça olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Polikistik over sendromu belirtileri şunlardır:

• Âdet düzensizliği, polikistik over sendromunun en yaygın belirtilerinden biridir.
    • Polikistik over sendromu, kilo artışına, cildin yağlanmasına ve kıllanmasına yol açabilir.
    • Gebe kalmada güçlük, kısırlık.
    • Polikistik over sendromu sebebiyle hastalarda ara kanamalar meydana gelebilir.
    • Ses kalınlaşması ve memelerde hassasiyet de polikistik over sendromu sebebiyle ortaya çıkabilecek belirtilerdendir.

Bu belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değişebilmektedir. Polikistik over sendromundan şüphelenen hastalar bir an önce alanında uzman bir hekimle görüşmelidirler.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Polikistik over sendromu, hormon dengesizliği ve genetik faktörler gibi sebeplerden yumurtalıklarda birden fazla kist meydana gelmesi durumudur. Yumurtalıklarda meydana gelen kistler ciddi şikâyetlere sebep olabilir. Polikistik over sendromu tedavisi, bu şikâyetlerin sonlandırılıp hastanın sağlıklı bir şekilde günlük yaşantısına dönebilmesi için gerçekleştirilir.

Polikistik over sendromu tedavisinin şekli ve kapsamı kişiden kişiye değişebilmektedir. Bu tedavi, muayene sırasında elde edilen bulgular sayesinde hastaya özel olarak planlanır. Polikistik over sendromu, genelde doktor tarafından reçete edilen ilaçlarla sağlanmaktadır. Bu ilaçlar, genelde doğum kontrol ilaçları olarak bilinmektedirler ve yumurtlama işlemini engelleyerek kist oluşumunu önlerler. Doğum kontrol hapları, kist oluşumunu önleyerek hormon dengesini yeniden kurar ve âdet kanamalarının düzenli bir şekilde gerçekleşmesine ön ayak oluştururlar.

Hastalığın diğer bir tedavi şekli ise hormon düzenleyici ilaçlar ile yumurtlama sürecinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlamaktır. Bu ilaçlar, yumurta hücrelerinin gerektiği gibi olgunlaşmalarına ve foliküllerin kist oluşturmadan çatlamalarına yardımcı olur. Böylelikle polikistik over sendromu tedavi edilebilir ve hasta sahip olduğu şikâyetlerden kurtulabilir.

İstanbul Polikistik Over Sendromu Tedavisi Fiyatları 2024

Yumurtalıklarda yer alan folikül isimli yapıların; düzgün gelişememesi ve çatlayamaması sonucu oluşan kistler, polikistik over sendromuna sebep olabilir. Bu hastalık, kadınların düzensiz âdet kanamaları deneyimlemesine ve gebe kalmada güçlükler yaşamalarına yol açabilir. Bu sıkıntılara ciltte kıllanma ve yağlanma gibi şikâyetler de eşlik edebilmektedir.

Polikistik over sendromu tedavisi, yumurtlama sürecinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilmesi ve kist oluşumunun önlenebilmesi amacıyla gerçekleştirilir. Bu tedavi, doktor tarafından hastaya özel olarak hazırlanmaktadır.

Polikistik over senrdomu tedavisi fiyatları ve diğer hastalıklar hakkında detaylı bilgi için JB Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.